"СББ Медиа" с цялостен одит на тиражите и разпространението на изданията си
24 Ноември 2011
Докладът на KPMG е изготвен в съответствие с Международните одиторски стандарти
"СББ Медиа" е първата издателска компания в страната с цялостен одит на тиражите и разпространението на изданията си.
Целта на документа е прецизно и обективно да измери популярността и рекламната ефективност на списанията и така да затвърди доверието на рекламодателите в тях, както и да елиминира спекулации, слухове и неверни твърдения относно пазарния успех на този тип медии.
Одитът е реализиран с подкрепата и одобрението на Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА).
Докладът е изготвен от KPMG (KPMG.com) в съответствие с изискванията на Международния стандарт за ангажименти за изразяване на сигурност (МСАИС) 3000 "Ангажименти за изразяване на сигурност, различни от одити или прегледи на историческа финансова информация" и Международните одиторски стандарти. Документът удостоверява точността на данните в издателските справки на "СББ Медиа" по отношение на отпечатан тираж средно на брой, продажба на дребно средно на брой, абонаменти средно на брой и други платени форми на разпространение средно на брой на всички списания на компанията пред рекламодателите и партньорите й.
От него става ясно, че сумарно изданията от портфолиото на компанията имат отпечатан тираж средно на брой близо 250 хил.
"Като водещ издател в България и компания с много лицензионни издания ние сме длъжни да удостоверим истинността на данните, с които боравят и на които разчитат рекламодателите ни. Смятаме, че липсата на точна информация относно тиражите и тяхната реализация, вреди на бизнеса като цяло и е сред основните причини за разпространението на слухове и спекулации, които пречат на доброто партньорство между медии и рекламодатели. Одитът доказва, че тиражът на водещите ни заглавия като "Журнал за жената" и "Космополитън" е над 55 хил., затова и те продължават да бъдат предпочитан рекламен канал от много и различни компании. Такива са фактите", заяви Димитър Друмев, изпълнителен директор на "СББ Медиа".
"Нуждата от максимална ефективност на маркетинговите комуникации в постоянно променящата се медийна среда изисква откритото предоставяне на данни, които са благонадеждни, точни и достъпни. При липса на функциониращо одит бюро по тиражите в България, приветстваме развитието на одит процеса под различни форми, за да се осигури на всички участници в индустрията достъп до прозрачна, достоверна и надеждна информация”, сподели Мария Опренова, председател на Българската асоциация на рекламодателите и директор "Маркетинг комуникации" в М-Тел.
"Асоциацията на рекламните агенции - България подкрепя идеята и одитирането на тиражите на изданията на "СББ Медиа". Данните за тиражите и продажбите биха подпомогнали определянето на ефективността на рекламните инвестиции в конкретните издания. Надяваме се, че това е началото на процеса по определянето на точни и достоверни данни за печатните медии в България", заяви изпълнителният директор на Асоциацията на рекламните агенции-България Мариана Брашнарова.
"Одитирането на тиражите на печатните издания е изключително важен елемент от поддържането на взаимното доверие между рекламодателите и медиите. Без да има точна информация за тиражите и продажбите на печатните изданията, рекламодателите попадат в ситуация, в която практически е невъзможно да изчислят ефективността на похарчените си рекламни бюджети. Вярвам, че примерът на една от най-големите медийни групи в България ще бъде последван и от останалите фирми в издателския бранш", каза Александър Дурчев, председател на Българската асоциация на пиар агенциите и изпълнителен директор на All Channels Communication Group.
"СББ Медиа" АД издава "Нешънъл джиографик" България, "Нешънъл джиографик кидс", списание №1 в света на модата "Ел", женската библия "Космополитън", най-продаваните списания у нас "Блясък" и "Журнал за жената”, светското списание "Стори", списание "Моето дете“, списание "Харпърс базар", "Кулинарен журнал", "Здравен журнал" и "Гответе с мен". Като онлайн издател "СББ Медиа" АД поддържа NationalGeographic.bg, Cosmopolitan.bg, Bliasak.bg, Rozali.com, Moetodete.bg и Gotvetesmen.com.